Графік проведення предметних декад

по Хорольській спеціалізованій школі І-ІІІ ст №1

у 2016-2017 н.р.

№ з/п Дата проведення Предмет
1 Жовтень, І половина Психологічна та соціальна служба
2 Жовтень, ІІ половина Географія
3 Листопад, ІІ половина Хімія і біологія
4 Грудень, І половина Математика та інформатика
5 Грудень, ІІ половина Музична та образотворче мистецтво
6 Січень, ІІ половина Історія
7 Лютий, І половина Зарубіжна література та російська мова
8 Лютий, ІІ половина Англійська та німецька мова
9 Березень, І половина Українська мова та література
10 Квітень, І половина Фізика
11 Квітень, ІІ половина Початкові класи
12 Травень, І половина Трудове навчання
13 Травень, ІІ половина Основи здоров'я, фізична культура, захист Вітчизни

 

 

                Предметні декади одна з наймасовіших форм позаурочної роботи з учнями.

 

Заступник директора з навчально-виховної роботи Вакуленко Л,І.

Ні для кого не секрет, що запорукою успішного навчання є глибока зацікавленість учнів у вивченні того чи іншого предмета. Тому кожен вчитель і намагається всіма доступними способами зацікавити учнів предметом, який він викладає. Хоча на більшості уроків вчителі школи використовують багато різноманітних активних форм, методів і прийомів, реалізувати їх не завжди вдається через брак часу й інші причини. Одним з найбільш дієвих засобів в досягненні цієї мети є добре продумана і організована позакласна робота, адже вона сприяє виявленню і розвитку здібностей учнів, вимагає від учителів великого творчого потенціалу.

Основними відмінностями позакласної роботи від навчальної є:

1. Добровільний характер участі учнів у позакласній роботі на відміну від обов’язковості навчальної діяльності. Учні вирішують для себе питання про участь в тих чи інших видах позакласної роботи, перш за все відповідно до своїх інтересів, бажання дізнатися щось нове, зайнятися чимось додатково з якимись певними цілями. Цей провідний принцип організації позакласної роботи зобов’язує вчителя своєчасно виявити зацікавленість учнів позакласною роботою, залучити їх до діяльність у позаурочний час і тим самим пробудити в них інтерес до неї. Цей принцип визначає зміст і форму позакласної роботи — вона повинна постійно підтримувати, поглиблювати і розвивати інтерес до предметів.

2. Позаурочний характер занять виражається: по-перше, відсутністю суворо урочної регламентації, що стосується часу, місця, форми їх проведення. Місцем проведення роботи може бути шкільний стадіон, зал музею, шкільний сад і т. д. По-друге, у відсутності суворого обліку знань, навичок і вмінь, оцінок в балах. Перевірка результатів позакласної роботи здійснюється у формі звітних вечорів, концертів, зборів, випуску стінгазет і т. д.

3. Велика самостійність та ініціативність учнів у виконанні позаурочних доручень. На відміну від навчальної роботи, де допомога вчителя відіграє провідну роль, у позакласній роботі учні проявляють більше самостійності, винахідливості, творчості як у виконанні, так і в організації позаурочних заходів, у виборі форм роботи, що відповідають інтересам окремих вікових груп учнів, їх нахилам.

Найбільше форм і видів позакласної діяльності можна побачити під час проведення предметних декад, тижнів. Адже предметні декади, тижні в школі виконують певні функції:

1. Організаційна — декади,тижні дозволяють внести цікаві заходи та інноваційні технології до навчально-виховного процесу, вдосконалити організаційні якості вчителів та розвивати організаційні здібності учнів.

2. Діагостична — можливість отримувати інформацію про динаміку професійного рівня вчителів та особистісний розвиток учнів.

3. Моделююча — під час планування декад,тижнів розробляються принципово нові форми навчально-пізнавальної діяльності учнів.

4. Пропагандистська — зміст декад,тижнів спрямований на інформування учнів про досягнення науки та техніки, виконання перспективних завдань програми розвитку школи.

Предметні декади,тижні є традиційними методичними заходами в нашій школі. Вони дають можливість педагогам, підвищувати рівень кваліфікації, професійної компетентності, а учням показати свої знання, вміння, навички, розвивати організаційні здібності поглибити та розширити знання з предметів.Декада, тиждень стає своєрідним творчим звітом, формуванням творчих відносин між учнями, вчителями та батьками, які взаємодіють в процесі підготовки і проведення декади, тижня.

Основне завдання предметних декад,тижнів полягає в тому, щоб у ньому взяло участь якомога більше школярів. Тому про підготовку до кожної декади, тижня знає вся школа. Яскраві оголошення, про початок проведення тижнів й план проведення заходів, які відбуватимуться протягом декади, тижня вивішуються заздалегідь на видному місці. На кожен день плануються конкретні заходи. Уже стало традицією, що більшість тижнів проводяться таким чином: понеділок — інформаційний, в цей день учні поповнюють свій інформаційний запас, вівторок — творчий, день для виявлення фантазії і творчості у складанні кросвордів, загадок, малюнків, казок, проектів, середа —ігровий день, адже гра — це та чарівна паличка, яка навіть нудне заняття вмить перетворить на цікаве, захоплююче, четвер — день інтелектуальних ігор, п’ятниця — пошуковий, в цей день підбиваються підсумки, робиться виставка кращих робіт та обов’язково на лінійці відзначаються грамотами та подяками кращі учні. Під час підготовки заходів вчителі враховують, що позакласна робота має доповнювати урочну діяльність, а не бути зовсім відірваною від неї. Взаємозв’язок класної та позакласної роботи сприяє розвитку інтересу до матеріалу, який вивчається на уроках, активізує пізнавальну діяльність учнів.

З початку навчального року в школі уже пройшли предметні декади: психологічної та соціальної служби, географії, хімії і біології, математики та інформатики, музичного та образотворчого мистецтва, історії і правознавства. Вчителі творчо підійшли до організації та проведення запланованих заходів..

Отже, проведення предметних декад , тижнів дозволяють внести цікаві заходи та інноваційні технології до навчального процесу, вдосконалити організаційні якості вчителів, розширити світогляд учнів, розвинути їхні творчі здібності, самостійність, естетичний смак. Після проведення предметних декад,тижнів в школярів активізується пізнавальна діяльність, зростає інтерес до вивчення предметів.

 

 

 

ЗВІТ

ПРО ПРОВЕДЕНННЯ ДЕКАДИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

У ХОРОЛЬСЬКІЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНІЙ ШКОЛІ І-ІІІ СТУПЕНІВ №1

         З 12.03 по 21.03.2018 року Хорольській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №1 була проведена декада української мови та літератури.

Уже традиційно в перші тижні березня в нашій школі урочисто проходить Декада української мови та літератури, приурочена шевченківським дням. Найрізноманітніші заходи тривали впродовж десяти днів. Це і конкурси, й виставки, й просто змагання. Цього року програма предметного декади була, як завжди, досить насиченою. Учні мали змогу поринути у багатий світ краси і принад рідної української мови, вшанувати пам'ять видатних діячів нашого народу.

Метою всіх проведених заходів було: актуалізувати та поширити раніше набуті знання з української мови та літератури; збагатити словниковий запас; розвивати творчі здібності, естетичні смаки, мовлення і мислення учнів; сприяти формуванню високоморальної особистості; виховувати інтерес до народних традицій, повагу та любов до української мови, розуміння її краси.

Учителі української мови і літератури Шалун Л.О., Ларіоненко Л, Лемешко М.В.. не тільки добре підготувалися до проведення декади, але й проявили творчу ініціативу.

Цьогорічна Декада української мови та літератури проходила під гаслом „З Україною в серці“.

Розпочалась декада ознайомленням з основними заходами, оголошенням конкурсних програм, відкриттям тематичних виставок «Норми української літературної мови», «Цікаві факти про українську мову», «Життя та творчість Кобзаря», «Гортаючи сторінки «Кобзаря»», «Феномен Ліни Костенко», «Сучасні українські письменники».

Учителем Шалун Л.О. для учнів 11 класу був проведений усний журнал „Шевченкове слово у віках не старіє…“ Лауреати Державної премії ім.Т.Шевченка – 2018. Емма Андієвська. „Я все життя тільки й жила для України“.

Мета: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях письменниці; розкрити її малярський талант; поширювати твори письменниці серед шкільної аудиторії; виховувати читацький та мистецький інтереси.

Учителем Шалун Л.О. для учнів 6-Б класу було проведено свято-ярмарок рідної мови.

Мета: поглибити знання учнів про українську мову, розкрити багатство мови; розвивати творчі здібності учнів; сприяти моральному, духовному та громадському вихованню; виховувати любов до рідної мови , слова.

Найактивнішими на ярмаркові були такі учні: Малохатько Софія, Пєшкова Каріна, Покас Влада, Бондаренко Настя, Устименко Владислав, Ігнатенко Анатолій, Автушков Владислав.

Під керівництвом учителя Ларіонеко Л.І. була зроблена виставка малюнків „Фразеологія – це цікаво“. На ній були представлені роботи учнів 5-10 класів. Метою було поповнення мовного запасу школярів своєрідними крилатими висловами; також розвивати фразеологічне мислення й мовлення , навички самостійного аналізу стійких сполучень слів; виховання естетичного смаку, гордості і поваги до рідної мови.

До Всесвітнього дня поезії для учнів старших класів було проведено засідання літературного салону „Жінка з легенди“ ( до Дня народження Ліни Костенко

Учителем Лемешко М.В. разом з учнями були проведені такі заходи:

конкурс мовознавців “Ерудит” для 5-Б класу. Учасники мали змогу проявити всі свої знання з української мови та літератури, логіку, швидкість, мислення та творчі здібності.

Для 6-Б класу підготовлено літературознавчий турнір “Питання від героїв твору”. Учні мали можливість перевірити всі свої раніше набуті знання з української літератури, продемонструвати творчі вміння, кмітливість та винахідливість.

Учні 8-А класу взяли участь у вікторині “Горить, чарує, наша рідна мова...” Метою було поглибити знання учнів з української мови, ознайомити із окремими етапами її розвитку, законодавчою основою; розвивати пам’ять, уважність, кмітливість, спостережливість, творчість; виховувати любов та пошану до української мови, прагнення до її вивчення.

Учителями Ларіоненко Л.І., Шалун Л.О. для учнів 6 класів був проведений інтелектуальний конкурс „Знавці рідної мови“. Конкурс допомагали проводити учні 9 класу Малохатько Анастасія і Ходос Ніна. Команди : „Мовознаці“ 6-Б клас, „Дивослово“ 6-А клас. Під час проведення гри учні збагатили свій словниковий запас, розвивали творчі здібності, бажання спілкуватися рідною мовою. Перемогла команда „Дивослово“ .

Учителем Ларіоненко Л.І. для учнів 7 класу була проведена квітково- поетична композиція „Шевченкова весна“. Мета заходу: показати Т.Г.Шевченка як поета, що глибоко розумів роль художнього слова в формуванні людини; поглибити знання учнів про його життя й творчість.

Учителем Ларіоненко Л.І. у 5-А класі був проведений брейн-ринг з української мови „Волошкові очі у моєї мови“. Метою було формування розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна, як держава.

Учителі української мови та літератури висловили щиру вдячність усім учасникам, за допомогу в організації та проведенні декади.

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/7/96/675/96675320_438158f07e6f.png